Dagen 29 jan 2011 - När Gud talar...


Jag kan inte tala till dig – om inte…!

(av David Wilkerson)

 

Tråkigt nog är det många kristna som inte känner igen Guds röst.  Vissa kan gå I månader, till och med år, utan att någonsin få ta mot ett personligt ord från Herren, i sina inre. Åh, Gud talade nog till dem en gång, men genom åren har de lärt sig att tysta hans röst i sina hjärtan. Andra har stängts av på grund av så mycket dårskap bland de troende, att varje ord som poppar upp i deras tankar är ”gudomligt”. Sådana människor skryter: ”Gud sade till mig” – men ändå är "orden" de hör bara deras lystna kött som talar.

 

Om du vill lära känna och höra Guds röst framöver, var beredd att låta honom tala om rening innan han ger vägledning. Många kristna vill att Gud ska tala om för dem hur de ska behålla vad de har tjänat, hur de ska försörja sin familj, hur de ska hålla karriären igång. Men sanningen är, att innan Gud ger oss ett råd om hur vi ska göra i vilken som helst av dessa situationer, så kommer han att tala till oss om sina bud.

 

Detta befaller jag er, att ni ska älska varandra.” (Joh 15:17). Gud kommer först att tala med dig om hur du beter dig hemma med din familj, om ditt hetsiga humör, ditt missnöje, dina svårigheter att förlåta. Han kommer att peka ut varje gömd, hemlig företeelse i ditt liv – och han kommer att kärleksfullt tala om för dig:

 

Jag vill  vara din konsulent, din rådgivare, din guide, din beskyddare, din försörjare. Jag vill vandra med dig genom varje prövning och lidande.  Och jag vill uppmuntra, välsigna och bevara dig genom min Ande. Men först, måste du vara ärlig mot mig angående de hemliga avgudarna i ditt hjärta. Just nu håller du fast vid dem – men du måste släppa dem! Vi kan helt enkelt inte vandra tillsammans om vi inte kommer överens i dessa hjärtefrågor!

 

(David Wilkerson, 28 jan - http://davidwilkersontoday.blogspot.com)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0